Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

هویجججج!

به نام خدا. درس امروز ما راجع هویجه! 




ممکنه خیلی هاتون بدونید و چند نفر کمی باشن که ندونن. من قبلا جز دسته ی دومی ها بودم. که بلد نبودم هویج چطوری بکارم. یعنی هزار با آزمون و خطا می کردم، هردفعه هم با ته هویج های گندیده مواجه میشدم  دیگه این دفعه رفتم خیلی جدی تحقیق علمی کردم ببینم چطور میشه هویج بار اومد. یا هویج بار آورد. این شما و این هم نتیجه ی علمی سال ها صبر و تلاش و پروژه های آزمایشگاهی 


ابتدا به فروشگاه رفته، هویج های تازه خریده و به منزل برمیگردیم. هروقت هویج ها رو خواستید بخورید انتهای هویج ها، یعنی دو سانتی متر آخر را نگه دارید. 

عکس بهتری در اینترنت پیدا نکردم که تقریب مناسب بهمون بده، درنتیجه مجبور شدم ازین عکس استفاده کنم. یه کمی هم کمتر اگه بمونه ایرادی نداره. قسمت های سبز رو هم با قیچی یا چاقو کوتاه کنید چون قراره ما ساقه های جدیدی داشته باشیم.

حالا تنها کاری که قراره باهاشون انجام بدید اینه که اونا رو تو یه ظرف آب پشت پنجره ی آشپزخونه در معرض نور خورشید بذارید و هرروز چک کنید که آب شون خشک نشه، و اینکه بهشون عشق و محبت و صفا و صمیمیت ابراز کنید. شاید براتون خنده دار باشه یا شاید هم بعد از خوندن این جمله منو آدم خرافاتی فرض کنید ولی من هروقت حالم خوب نباشه و به گل و گیاه هام توجه نکنم اونا هم پژمرده میشن. پس برای من خیلی مهمه که هرروز موقع چک کردن آب شون یه سلام و حال احوال پرسی با تک تک شون بکنم یه موقع دل گیر نباشن از دستم.


بسته به آب و هوای خونه تون، نور خورشید و عشق و محبت و نمی دونم شاید هم نوع هویج تون یه چند روزی طول می کشه تا ببینید سر هویج ها داره جوونه می زنه. تو این مرحله خیلی مهمه که بیشتر بهش محبت کنید و براش دست بزنید تا زودتر قد بکشه 

من متاسفانه تو اون چند سالی که تحقیق علمی کردم  نفهمیدم چند وقت باید صبر کنیم تا رشد کنن، تا بعد به یه گلدون منتقل شون کنیم، من یه روز دیدم نسبت به دیروز دیگه رشد نکردن و قد نکشیدن. احساس کردم دیگه آب خالی جوابگوشون نیست. رفتم هرچی گلدون کوچولو داشتیم جمع کردم آوردم اول تا نصفه خاک ریختم تو گل دونها بعد هویج م رو با سلام و تهنیت گذاشتم وسط خاک بعد آروم با قاشق دورش رو با خاک پر کردم. به گلدونم حسابی آب دادم، چون خاک رو با دستم محکم فشار نداده بودم طبیعی بود که کمی خاک بره پایین. دوباره با دستم کمی دورش رو با خاک پوشوندم. ولی چیزی که من متوجه شدم اینه که نباید اون قسمتی که ساقه های هویج ها دارن درمیان روشون با خاک پوشونده بشه. یعنی دور هویج رو با خاک می پوشونیم. هرروز هم باید چک کنید که خاک مرطوب باشه و خشک نشده باشه. هویج های من دو هفته ایی هستن، نمی دونم این بار تو گلدون، تو آپارتمان تا چه حد موفق میشم که هویج تولید کنم و ببرم بازار بفروشم  و خرج زندگی مون رو بدم   ولی به گمونم اگه من به همین روش ادامه بدم به زودی این عکس حاصل کار من میشه . توجه شما رو به عکس پایین جلب می کنم 





اگر هم بهم هویج ندادن و ما برشکسته شدیم، یه برشکسته ایی که چند تا گلدون خوشگل هویج داره تو خونه ش وضعیت روحی بهتری داره تا یه برشکسته ایی که هیچ گلدون خوشگل هویج تو خونه ش نداره! 

 امیدوارم در هفته های آینده لبو ها، انبه ی خوشگلم، هسته ی خرما و هسته ی نارنج م منو روسفید کنن تا با درس های کشاورزی در آپارتمان دوباره مهمون خونه هاتون بشیم (احساس مجری این برنامه های تلویزیونی به خانه برمیگردیم و اینا بهم دست داد یهو!) 

 البته اگه خوشتون اومد. ممنونم از اون عزیزان دلم که مطلب قبلی کامنت گذاشتید. خیلی برام ارزشمند بود 


سبز باشید 

نظرات 1 + ارسال نظر
کیانوش دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 23:19

یاد قدیما افتادم.باغچه بزرگی و کاشت سبزی و هندونه و فلفل .بادمجان .ولی هویج نکاشتیم هیچوقت.چراشو بابام باید بگه!ولی الان یاد گرفتم و مجانی البته.ممنونم رزالین خانم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد