Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

فلافل بادمجون یا گوشت قلقلی گیاهی! وگان!

تیتر رو اشتباه نوشتم؟ نه، درسته! وقتی بادمجون رو این مدلی درست می کنیم خیلی شبیه گوشت های قلقلی میشه. مزه ش؟ اگه بادمجون دوست داشته باشید مزه ش عین بهشت می مونه! من اسمش رو گذاشتم فلافل بادمجون.  خیلی خیلی خوشمزه، خیلی خوش خوراک. این جور گوشت قلقلی گیاهی رو با پاستا، با سس قرمز، روی نودل کدو و البته شبیه برگر یا ساندویچ سرو می کنن. من اولین بار بود درست کردم. خیلی خوشمزه شده بود. طوری که تصمیم گرفتم همین الان رسپی ش رو براتون بذارم اینجا تا شما هم فردا درست کنید! 


مواد لازم:

بادمجون                                         دو عدد متوسط

پیاز                                                    یک عدد متوسط

سیر                                                       چهار تا حبه

لوبیای سفید یا لوبیا قرمز                    یک فنجون

سبزی های معطر (رزماری، جعفری، گشنیز)        نصف فنجون

روغن زیتون/روغن نارگیل                           به مقدار لازم

آب                                                                            دو فنجون

 نان سوخاری (Crumb bread)                    یک فنجون


طرز تهیه :


تو تابه مقداری از روغن تون رو بریزید. زمانی که حسابی داغ شد، آب رو به آرومی به روغن اضافه کنید. حالا بادمجون های خورد و حلقه شده رو به تابه اضافه می کنیم. نمک و ادویه بهش بزنید تا مزه دار بشه. مرتب هم بزنید تا همه طرف بادمجون هامون تفت بخورن. نیازی نیست حسابیییی بپزن. همین که مقداری نرم بشن و نیمه پخته کافیه. حالا بادمجون رو به ظرف بلندر منتقل می کنیم و تو همون تابه پیاز و سیر خورد شده مون رو کمی تفت میدیم. وقتی کمی خامی شون گرفته شد و سبک شدن اونها رو به بلندرمون اضافه میکنیم. من از لوبیا سفید کنسروی استفاده کردم چون وقت نداشتم، ولی اگر با برنامه ریزی قبلی غذا رو استفاده می کنید لوبیاهاتون رو از قبل بعد از چند بار خیسوندن، با مقداری آب اجازه بدید بپزن. لوبیاها و سبزی های معطرمون رو هم به بلندر اضافه می کنیم.



بلندر رو با سرعت پایین روشن می کنیم و اجازه میدیم که مواد باهم مخلوط بشن. قرار نیست  که یه مواد شل و ول بهمون بده. در نتیجه کمی که مخلوط شدن بی خیال بلندر بشید. حالا نون هارومون به ظرف اضافه می کنیم. من نمی دونستم مترادف کرامب برد چی میشد به فارسی؟ خرده نون؟ نون سوخاری؟ من خودم خونگی ش رو تهیه می کنیم. در پایین رسپی طرز تهیه نون خرده رو هم نوشتم. بعد از اضافه کردن نون خرده ها به ظرف مون حالا یه دستکش دست مون می کنیم و از مواد توپ توپ درست می کنیم. با این مقدار مواد حدودا 25 تا به من توپ قلقلی داد. حالا کاغذ روغنی رو بعد از اسپری پاشی روغن روی سینی فر میذاریم و تو فر از قبل گرم شده اجازه میدیم کریسپی بشن. فر رو با دمای 175 درجه من روشن کردم و 5 دقیقه ی آخر گریل رو روشن کردم تا روشون کمی سوخاری بشن. تند تند چک کنید تا اگر روغن کم بوده یا دارن می پزن به دادشون برسید. تا اونها توی فر دارن حاضر میشن می تونید ساید ها رو هم آماده کنید. من به جای مایونز یا سس های آماده از سس خونگی آواکادو استفاده کردم. و چون فر رو روشن کرده بودم از باگت های نیمه آماده استفاده کردم. داخل باگت م کمی کره ی گیاهی و سیر مالیدم و 7 دقیقه توی فر گذاشتم تا بپزه. 

بسیار بسیاررر خوشمزه، لذیذ، خوش خوراک، سالم و لذیذ.   



طرز تهیه نون سوخاری :

ممکنه خیلی ها بلد باشید. ولی این شیوه ی من هستش : نون هارو تو فر کمی پختم تا خشک بشن. با دمای 150 درجه و شاید ده دقیقه کافیه. بعد با سرعت زیاد داخل بلندر پودرشون کردم. تا شش ماه میشه تو فریزر گذاشت و ازشون استفاده کرد.


طرز تهیه سس آواکادو :

یه آواکادو رو پوست کندم و داخل بلندر انداختم. یک عدد گوجه، یک عدد پیازچه، یک عدد حبه ی سیر، نوک انگشت نمک دونه درشت، یه فنجون آب و آب یه لیموی درشت.  همه رو به آواکادو اضافه کردم. اجازه دادم بلندر با سرعت پایین اول و بعد با سرعت بالا حسابی مواد باهم مخلوط بشن. داخل ظرف میریزیم و سرو می کنیم. 



سبز باشید و برقرار 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد