Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

کیک وگان.


کیک هویج و گردوی وگان. بدون لبنیات و تخم مرغ. مخصوص عزیزانی که گیاهخوار هستن و یا دوستانی که دوست دارن این مدل کیک رو امتحان کنن تا ببینن بدون تخم مرغ تو کیک هیچ اتفاقی نمی افته و کیک تون هم چنان مزه ی سابق ش رو میده  باهاتون حاضرم شرط بندی کنم کسی که خبر از مواد اولیه ی کیک نداره امکان نداره حدس بزنه کیک بدون تخم مرغ و یا لبنیات تهیه شده! 


مواد لازم:

آرد                                 دو فنجون (اگه آرد سبوس دار باشه که چه بهتر)

جوش شیرین            چهار قاشق چای خوری

دارچین                        یک و نیم قاشق غذاخوری

نمک                                نصف قاشق چای خوری

آب داغ                            یک و نیم فنجون 

تخم کتان آسیاب شده      یک چهارم فنجون

شکر قهوه ایی              دو فنجون

وانیل                               چهار قاشق چای خوری

گردوی خرد شده     یک فنجون (می تونید مقدارش رو هم تا دو فنجون بیشتر کنید )

هویج                                شش عدد رنده شده



تخم کتان رو خودتون تو خونه با آسیاب کن خورد کنید و از بیرون نخرید. چون تخم کتان به راحتی به مرور زمان رطوبت جذب می کنه و می تونه کهنه بشه. درنتیجه اول من تخم کتان رو آسیاب کردم.

فر رو با دمای صد و هفتاد و پنج درجه روشن می کنیم تا گرم بشه.  ظرف کیکی رو که انتخاب می کنید باید حتما مسطح باشه. یعنی عمیق نباشه. این قالب های کمربندی انتخاب های خوبی هستن. اون رو با کمی اسپری روغن چرب کنید. تو یه ظرفی آرد، جوش شیرین، دارچین و نمک رو باهم مخلوط می کنیم و به کناری می گذاریم. اسم ظرف رو میذاریم ظرف شماره ی یک. 

حالا تو ظرف دیگه ایی آب جوش و تخم کتان های آسیاب شده رو میریزیم و با هم زن هم میزنیم. یه شکل عجیب غریبی داره، نه؟! نگران نباشید. به هم زدنتون ادامه بدید. انقدر هم بزنید تا تخم کتان ها کاملا مرطوب و خیس شده باشن و آب رو به خودشون جذب کرده باشن. حالا نوبت شکر و وانیل هستش. همینطور که همزن روشن هستش شکر و وانیل رو به ظرف اضافه کنید. من از شکر قهوه ایی استفاده کردم چون بیشتر شکرهای سفید وگان نیستن. ولی اگه در دسترس نبود می تونید از شکر سفید هم استفاده کنید. انقدر هم بزنید تا شکر و وانیل حل بشن. حالا نوبت هویج های رنده شده و گردوهای خورد شده هستش. هم چنان به هم زدن ادامه بدید. وقتی که مواد حسابی باهم مخلوط شدن، نوبت به وسط کشیدن پای ظرف شماره ی یک هستش. انقدر بزنید تا حسابی شبیه مایع کیک بشه. من چون داخل دستگاه ریختم، دستم درد نگرفت. حدود یک ربع اجازه دادم دستگاه خودش هم بزنه. 

بعد از اینکه حسابی خیالمون راحت شد که مواد باهم مخلوط شدن، اون رو توی قالب مون می ریزیم، دلم میخواد باز هم بگم که قالب تون رو سعی کنید با عمق و ارتفاع کم انتخاب کنید چون من مقدار کیک رو دوبرابر پختم، علیرغم اینکه تو دستور اصلی هم گفته بود قالب کمربندی طور، ولی من مقداری ش رو توی قالب گود ریختم،  وسط ش خوب پخته نشد. درنتیجه شما ازین اشتباه ها نکنید. این کیک بیرونش خیلی خوب و کریسپی شده بود و پخته. ولی متاسفانه داخلش شل بود.


حدود سی دقیقه طول میکشه تا خوب بپزه. مثل باقی کیک های دیگه، با یه خلال دندون از پخته شدن وسط کیک مطمئن بشید. بعد از در آوردن از توی فر ده دقیقه اجازه بدید تا خوب خنک بشه بعد از قالب در بیارید. 


نوش جونتون  

نظرات 1 + ارسال نظر
alireza8 شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 03:14

منو این همه خوشبختی محاله

مرسی رزالین خانووم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد