Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

اسپاگتی بادمجون :)


اسم غذای جدید من هستش :)



این یه غذای بسیار لذیذ، بدون روغن و صد البته گیاهی هستش. من صددرصد معتقدم به هشتگ #کمترنخوربهتربخور . کسانی که دلشون می خواد وزن کم کنن و همیشه به خودشون گرسنگی میدن کاملا اشتباه می کنن. میشه همیشه سیر باشی ولی غذاهایی که می خوری کالری شون کم باشن و با فیبر بالا. این غذا با توجه به اینکه هیچ روغنی نداره و کالری پایین انتخاب خیلی خوبی هست برای شمایی که می خواید وزن تون رو کم کنید.


بریم یه راست سر اصل مطلب؟



مواد مورد نیاز :

گوجه  ده عدد

بادمجون سه عدد

سبزی (ترخون، نعنا، گشنیز، جعفری)  به مقدار لازم

سیر دو حبه

سیب زمینی یک عدد متوسط

آب جوشیده نصف فنجون

ادویه (فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن )

پنیر پیتزای گیاهی ( اگه دردسترس نیست موزارلا)

گردو، بادوم چند عدد (دل به خواهی)

دونه ی درخت کاج (دل به خواهی)

و

یک بسته اسپاگتی لوبیا سیاه ( یا جایگزین اون، نودل یا اسپاگتی)




این اسپاگتی سوئدی هستش ولی مارک های مشابه اون در اینترنت فراوونه. اگر هم این نوع اسپاگتی در اختیارتون نبود، می تونید از اسپاگتی معمولی استفاده کنید. سعی کنید موقع خرید اسپاگتی سبوس دار انتخاب کنید. اسپاگتی هرچی رنگش تیره تر باشه بهتره و ارزش غذایی بهتری داره و البته کمتر به انحنای بدن مون هم ظلم می کنیم :)

آهان داشتم راجع این اسپاگتی لوبیا سیاه می گفتم، این اسپاگتی 92% از لوبیا سیاه درست شده و 8% آب. به شدت کم چربی ِ، پر از پروتئین هستش و گلوتن فری. تو هر پنجاه و شیش گرم اون بیست و پنج گرم پروتئین و دوازده گرم فیبر موجوده. 36% آهن داره و 0% چربی!! به به!

لوبیا سیاه به دلیل پروتئین و آهن زیادی که داره میشه جایگزین گوشت باشه و اینکه خوردن و استفاده کردن از لوبیا سیاه برای خانوم ها خیلی مفیده چون ویتامین K موجود تو لوبیا سیاه برای شکل گیری گلبول های قرمز و پیشگیری از ابتلا به آنمی در دوران جنینی و نوزادی موثره. پس اگه باردار هستید یا تصمیم دارید باردار بشید لوبیا سیاه رو تو وعده های غذایی تون یه جوری بگنجونید! :)


خب حالا برگردیم سر غذامون، اول از همه دو تا از بادمجون ها رو از وسط به دو نیم تقسیم کنید و توشون رو کمی گود کنید. بذارید توی سینی فر و روشون رو با یه کاغذ آلومینویم بپوشونید. میذاریم توی فر تا بپزه. اون یکی بادمجون رو هم با همون دم و دستگاهش میذاریم روی گریل بیرون تا گریل بشه. سه تا از گوجه قرمز هامون رو هم میذاریم روی گریل.

حالا نوبت سس اسپاگتی مون هست. من از وقتی گیاهخوار شدم شاید به تعداد انگشت های دستم از رب گوجه استفاده کردم. از رب های صنعتی بیرون استفاده نمی کنم چون میدونم که همش رنگ و مواد شیمیایی و نمک هست و پدرکشتگی با بدن خودم ندارم. اگر با من موافق نیستید که از رب استفاده کنید، اگرم موافقید که می تونید باقی گوجه ها رو با چاقو به قطعات کوچیک تقسیم کنید، سبزی های معطر رو هم با چاقو ساطوری کنید.



 سیب زمینی رو که از قبل گذاشتیم با آب پخته، ریز خورد می کنیم. نوبت ساطوری کردن حبه های سیره. گوجه و سیب زمینی و سبزی های خورد شده و سیر و ادویه ها و اون کمی مقدار آب جوشیده رو میریزیم تو یه قابلمه و میذاریم با هم ترکیب بشن. این قراره سس اسپاگتی بشه.




یه سر به بادمجون های تو فر بزنید. پختن یا نه؟ برید سراغ بادمجون و گوجه ها روی گریل. گوجه ها رو خیلیییی گریل نکنید. میخوایم صرفا بوی دود بگیرن و کمی شل بشن. اگه آماده ن بیارید تو و بادمجون و گوجه رو تو یه کاسه باهم دیگه بکوبید. اشکالی نداره یه کمی هم ادویه بهش بزنید.

حالا نوبت اسپاگتی هاست.


اسپاگتی ها رو به شیوه ی معمول بپزید. وقتی آب کش کردید تو ظرف های مافین اونها رو به صورت لونه ی پرنده بریزید، مقدار کمی از سس رو هم بریزید روش و حالا نوبت پنیر پیتزامونه.میذاریم تو فر و تا طلایی شدن پنیر پیتزا صبر می کنیم. اگر هم قرار به خیلی سالم خوردنه این قسمت رو کلا حذف می کنیم و به صورت معمولی سرو می کنیم.




وقتی بادمجون ها توی فر پختن، اونها رو به روی گریل انتقال میدیم و کمی گریل هم می کنیم تا در عین مغز پخت شدن پوست بادمجون هم بوی دود بگیره تا خوشمزه تر بشه غذامون. دلیل اینکه از اول نذاشتم روی گریل این بود که روی گریل خیلی له میشن. من می خواستم فرم خودشون رو داشته باشن.

من جدیدا زیاد از گردو و بادوم خیس شده کنار غذاهام استفاده می کنم. دلیل اینکه خیس شون می کنم این هست که موقع غذا خوردن راحت تر جوییده بشه و خام باشه  تا تمام مواد غنی و ویتامین هاش رو استفاده کنیم.


بادمجون های نصفه  ی توی فر رفته رو با مخلوط گوجه و بادمجون کبابی پر می کنیم و روش رو با سبزیجاتی که دوست داریم تزیین می کنیم. من از دونه های درخت کاج و گوجه های خیلی ریز و جعفری استفاده کردم. اسپاگتی هامون رو هم از توی فر درمیاریم و میذاریم گوشه ی بشقاب.


غذای خیلی راحتیه. اصلا هم احتیاج نیست آشپزی بلد باشید تا بتونید این غذا رو درست کنید. فقط کافیه به بدن تون علاقه مند باشید تا در اولین فرصت این غذا رو درست کنید.


نوش جون تون :*













منابع :


عکس ها از رزالین


خواص اسپاگتی لوبیاسیاه


خواص لوبیا سیاه


نظرات 1 + ارسال نظر

وای خداااااااااا مرسی رزالین عزیز از اینکه تصمیم به نوشتن تو این وبلاگ گرفتی..........من روزی چندین بارررررررر اینستاتو چک میکنم............خیلیییییییی بابت خوندن نوشته های مفیدت خوشحالمممممممممممم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد