Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

سیاهی دور چشم و گیاهخواری

خیلی ها توی اینستاگرام از من می پرسن یعنی با گیاهخواری سیاهی دور چشم هام از بین رفتن؟ این واسه شماست اگه شماهم مثل من درگیر این مشکل هستید.  


قبل از اینکه شروع به خوندن کنید توضیح بدم که منظور من از این نوشته این نیست که بگم من الان پوستم پرفکته و هیچ مشکلی دیگه ندارم. راهی هست که شروع کردم و هنوز تا انتهای راه کلی کار دارم و در نهایت هیچ وقت متوقف نمیشه. چون به محض اینکه بخوام دوباره به شیوه ی قبلی زندگیم برگردم سیاهی های دور چشم هم برمیگرده و سایر جوش ها!  من خود قدیمم رو با خود جدیدم مقایسه می کنم  و تجربیاتم رو باهاتون به اشتراک می گذارم.


علیرغم اینکه دلم میخواد همه ی مردم دنیا گیاهخوار بشن ولی چرا باید اغراق کنم درباره ی گیاهخواری؟؟ چون بسیار گیاهخوارهایی می شناسم که غذاشون مثل دوره ی قبلی گیاهخواری من هستش. برنج و نودل و پاستا! ازونجایی که فکر می کنم هر کدوم از ماهایی که گیاهخوار میشیم نماینده ایی میشیم از جانب باقی گیاهخوارها، مهم هست که رژیم غذایی که دنبال می کنیم درنهایت موجب سلامتی جسم ما هم باشه. پس اگر قرار هست به گیاهخواری، نباید فقط به نشاسته کفایت کرد برای زودتر سیر شدن. 


هر رژیم غذایی می تونه منجر به شفافیت پوست بشه. یعنی لزومی نداره حتما گیاهخوار باشی تا بتونی پوست خوبی داشته باشی. ولی اولین نکته ایی که تو رژیم غذایی تون برای داشتن پوست خوب باید به چشم بیاد، آب و میوه هستش.  صد البته که حتی یه بچه ی ده ساله هم می دونه که بدن ما حددداقل روزی هشت تا لیوان آب احتیاج داره، ولی تعداد آدم هایی که پوست شون کدر و زیر چشم هاشون سیاهه نشون دهنده ی اینه که اولین اصل رو خیلی ها نادیده میگیرن. از جمله خود قدیم من! میوه هم همینطور. اینجا که غریبه ایی نیست، من خیلی تنبلم تو خوردن میوه. و وقتی گرسنه م بشه اولین چیزی که تو یخچال یا کابینت پیدا کنم می خورم و اون "  چیز" چیزی نیست به جز شکلات و بیسکوییت و .... درنتیجه وقتی که سیر هستم میوه هارو قاچ می کنم و قاچ زده تو یخچال نگه داری می کنم. یا اینکه میوه هارو به صورت اسموتی درست می کنم و توی ظرفهای دردار با خودم از خونه می برم بیرون. میوه ها به جز انواع ویتامین ها و مواد معدنی پر هستن از آب ! درنتیجه هرچی میوه تون آبدار تر باشه پوستتون شفاف تر میشه.

یادآوری کنم که این راهی نیست که یک شبه بهتون نتیجه بده و بعد از یک شب هم نتیجه ش رو تا آخر عمرتون داشته باشید. به قول معروف لایف استایل هست. باید برای عوض کردن پوستتون شیوه ی زندگی رو عوض کنید.

خود قدیمی من برای پوشوندن اون سیاهی های دور چشمم از کرم پودر کمک می گرفتم. از وقتی از ایران خارج شدم آرایش کردنم خیلی محدود شده ولی تا قبل از گیاهخواری حتما حتما کرم پودر میزدم و بعد می رفتم سرکوچه نون بخرم!  تا این حد محتاج کرم پودر بودم. چون مصرفم زیاد بود از کرم پودرهای L'oreal  استفاده می کردم، به نسبت حجم ش ارزون تر بود و در دسترس تر. زمانی که شروع به گیاهخواری کردم با دیدن اولین نشونه های بهبود در سیاهی های دور چشمم تصمیم گرفتم مصرف کرم پودرم رو کم کنم. اولین قدم دیگه ازون کرم پودرها نخریدم! دنبال کرم پودرهای مینرال گشتم و یه مدتی دندون رو جیگر گذاشتم تا پوست م بهبود پیدا کنه.

من سه تا از کرم پودرهایی که تو این دوره امتحان کردم و به نظرم ارزش خریدن دارن رو می نویسم. اگر شما هم کرم پودر مینرال یا با کیفیت می شناسید خوشحال میشم بهم معرفی کنید.

 به ترتیب پوشانندگی :

Lancome > این کرم پودر خاصیت پوشانندگی بالایی داره. اون قسمت بالاش ظرفی داره که من برای مهمونی ها اون اوایل برای زیر چشمم از اون استفاده می کردم. خیلی عالیه! من اولین ش رو که خریدم وقتی نوی نو بود، شب سال نوی میلادی  از دستم افتاد روی سنگ و شیشه ی شکسته شدش حتی روی پام خراش انداخت و شب سال نو رو با دلی خون شده  گذروندم 


Clarins ; هر چی از لطافت و خوبی این مدل بگم کم گفتم. پوشانندگی خیلی بالایی نداره ولی از بس لطیف و خوش بو و خوبه که حد نداره. من این کرم پودر رو از همه بیشتر توصیه می کنم.



 

 Jane Iredale : تقریبا بیشتر محصولات این کمپانی مینرال هستش. آمریکاییه و تو اروپا کمی پیدا کردنشون سخته. ولی جنس خوبی هستش.


و قدم سوم بعد از مصرف زیاد آب و میوه، دور ریختن کرم پودرهای دو زاری و جایگزین کردن اونها با کرم پودرهای بهتر، قطع و یا کم کردن مصرف غذاهای سرخ کردنی و شیرینی جات مصنوعی هستش. وقتی اینستاگرام تون پر هستش از غذاهای مدل مک دونالد و برگر کینگ نباید از بدن بیچاره تون توقع داشته باشید که ظاهر خوبی هم پیدا کنه. یادتون باشه غذایی که تو خلوت و تنهایی می خورید قراره تو جمع خودش رو در قالب پوست و هیکل نشون بده. پس به غذایی که می خورید اهمیت بدید تا بدن تون هم به ظاهر شفاف و قشنگ اهمیت بده.
این بود انشای من در باب سیاهی دور چشم! 

نظرات 2 + ارسال نظر
بهار فنایی یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 12:16

ممنون از توضیحاتت

http://sarahr1234.persianblog.ir/ یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 11:32 http://sarahr1234.persianblog.ir

عالیییییییییییییی بودمرسی رزالین عزیز که اینقدر وقت میذاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد