Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

خورشت توفو و قارچ


یه خورشت خیلی خوشمزه س که درست کردنش وقت زیادی نمیگیره ولی بسیار خوشمزه میشه.

مواد لازم :

توفو : یک بسته

قارچ : نیم کیلو

پیاز : یک عدد بزرگ

سیر : چهار حبه

فلفل دلمه ایی : دو عدد ( میتونید به سلیقه ی خودتون مقدارش رو کم و زیاد کنید. چون من از عطر و طعم فلفل دلمه ایی خوشم میاد دو تا استفاده کردم )

گوجه فرنگی : هفت هشت دونه.


توفو هارو به قطعات مکعبی خورد می کنیم و تو مقداری روغن روی تابه سرخ می کنیم. وقتی حسابی قهوه ایی روشن، نارنجی شدن، حالا نوبت پیاز و سیرمون هست. پیاز رو بسیار نازک و پرتقالی خورد  و سیر رو هم له کردم.



 بعد از کمی سرخ شدن، قارچ و فلفل دلمه ایی و گوجه رو به ترتیب اضافه می کنیم. اگه گوجه هاتون گل خونه ایی هستن و نه رنگ دادن به غذاتون نه مزه، مجبوریم یه کمی رب گوجه فرنگی استفاده کنیم. البته اگر رب گوجه فرنگی تون رو مثل مامان من خونگی تهیه می کنید، اشکالی نداره. ولی اگه صنعتی میخرید هرچی کمتر استفاده کنید بهتره. چون به غیر از نمک و شکری که دارن، متاسفانه شرکت ها به خصوص شرکت های ایرانی مقدار خیلی زیادی رنگ صنعتی واردش می کنن که اینها به مرور زمان برای بدن مون بد هستن. پس تا جایی که میتونید از گوجه ی تازه استفاده کنید. می تونید تصمیم بگیرید به صورت رنده شده بریزید تو غذاتون یا درشت درشت خورد کنید تا موقع خوردن هم دیده بشه :)


حالا در قابلمه مون رو میذاریم تا مواد خورشت و ادویه ها حسابی به خورد هم دیگه برن. می تونید توش غوره ی تازه هم بریزید که مزه ش رو عااااالی می کنه.

و با پلوی زعفرونی نوش جون کنید. 

نمیدونم این غذا رو کسی قبل از من کشف کرده  یا نه،  ولی من یه روز تو یخچال خونه مون این مواد اولیه رو داشتم، درست کردم، و حالا الان شده پای ثابت غذاهامون. 


پی نوشت : اون دفعه ایی که این غذا رو درست می کردم خیلی عجله ایی بود، به خوبی خودتون کیفیت عکس ها رو ندید بگیرید 

نظرات 1 + ارسال نظر
Lo چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 07:29

مامان میگه یکی از آشناهاش رفته بود از همین شرکتای رب گوجه بازدید کرده بود میگفت اگه شما میدونستین من چی دیدم تا عمر داشتین لب به رب و سس نمیزدین!
گوجه عای داغون پر از کپک رو اینا رب میکنن.. گوجه هم یه مقدار کپک روش بزنه میگن بندازین دور چون توی خود گوجه این کپک پخش شده... من که با این همه انگشتام در راه رنده ی نو ام شهید میشن بازم گوجه رنده میکنم تا اونجا که بتونم تو غذاها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد