Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

هویج پلوی گیاهی

ایده ی هویج پلوی گیاهی خیلی وقت بود تو ذهنم بود، ولی وقت نمی کردم. تا بالاخره یه روز همسر رو نشوندم یه کیلو هویج رو برام رنده کرد 

پس این شما و این هم هویج پلوی گیاهی »


مواد لازم » 

هویج 

قارچ

زرشک

پیاز

ادویه

برنج


من مقدارهاشون رو نمی نویسم چون هرکسی بنا به ذائقه ش مقدارهاشون رو می تونه کم و زیاد کنه. اول از همه بدید یکی دیگه هویج ها رو براتون رنده کنه  اگه هم کسی رو پیدا نکردید مجبورید خودتون رنده کنید. وقتی رنده کردن تون تموم شد پیاز هارو پرتقالی و نازک خورد کنید و تو روغن*  تفت بدید. من از پیازداغ به سبک ایرانی که دیگه جزغاله شده خوشم نمیاد و درحد سبک شدن پیازداغ هام رو درست می کنم. بعد زردچوبه ی فراوون به پیازها می زنیم و حالا که به نظرمون پیازداغ آماده شد، قارچ های خورد شده مون رو اضافه می کنیم. من از قارچ های عطری استفاده می کنم معمولا و اونها رو خیلی ریز نمی کنم. اگر عکس های اینستاگرام رو دیده باشید معمولا قارچ ها درشت هستن. وقتی ه کمی قارچ ها آب انداختن و آماده شدن، هویج ها رو بهشون اضافه می کنیم تا سه تایی حسابی باهم تو تابه تفت بخورن و لذت ببرن. وقتی فکر کردیم که هویج ها حسابی نرم شده، زرشک رو هم بعد از شستشو و پاک کردن، بهشون اضافه می کنیم. ادویه دارچین و فلفل و کمی هم نمک من زدم. ولی شما می تونید به دل خواه کم و زیاد کنید ادویه ها رو. برنج رو که آب کش کردیم، این مواد رو لابلای برنج مون می کشیم و بعد هم اجازه میدیم دم ببره. من برای ته دیگ ش سیب زمینی رنده کردم و کمی روغن ته ِ پلوپز و بعد سیب زمینی ها رو مسطح پخش کردم ته پلوپز. کمی هم مواد نگه میداریم تا بعد از سرو کردن روی پلو مون بریزیم تا هم خوشگل تر بشه هم خوشمزه تر. من سعی کردم شکر رو حذف کنم از غذاهامون. اگر شما از طعم ترشی این غذا خوشتون نمیاد می تونید به جای زرشک شکر بریزید. ولی با زرشک بسیاررررر خوشمزه و خوش خوراک شد. هرچی مقدار موادتون نسبت به برنج بیشتر باشه هم خوشمزه تر میشه، هم به انحنای کمرتون (خانوم ها) و شکم تون (آقایون) کمتر خیانت می کنید چون پلو خیلی کربوهیدرات زیادی داره و باعث ورم کردن بدن میشه.

این یه غذای مجلسی و خوشمزه ایی هستش. تو خونه ی ما خیلی طرفدار داره 


*من چندین بار درباره ی روغن توضیح دادم. من برای اینکه ضرر استفاده از روغن رو کم کنم، از روغن نارگیل استفاده می کنم. روغن نارگیل دو جور هست. بی بو و با بو. اگر از بوی نارگیل تو غذاهاتون خوشتون نمیاد (که خیلی ها خوششون نمیاد) می تونید از نوع بی بوش استفاده کنید. لطفا از روغن کلزا استفاده نکنید. وقت کنم تو یه پست مفصل راجع به روغن دونه های کلزا می نویسم.


سبز باشید 

نظرات 1 + ارسال نظر
شبنم سه‌شنبه 10 فروردین 1395 ساعت 16:58

رزالین عزیزم سلام
اول ممنونم از تقسیم دستور پخت این هویج پلوی خوشمزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد