Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

Cooking With Rosi

همه چیز درباره ی گیاه خواری

برگر گیاهی

تو این پست یکی از دستورهای برگر گیاهی رو باهاتون درمیون میذارم. فکر کنم من تا الان بالای چهل تا  دستور برگر گیاهی رو دیدم. 

تقریبا هر چیزی تو کابینت ها و یخچال تون داشته باشید می تونید بیارید وسط و ازش یه ترکیب جدید برگر بسازید. مراحل کارش کمی طولانی هست ولی عوضش هیچ مواد مصنوعی و نگه دارنده ایی نداره. و از همه مهم تر هیچ حیوونی توش کشته نشده. 

علیرغم اینکه این نوع برگرها کاملا گیاهی هستن ولی من باز هم زیاد تمایلی به درست کردن شون ندارم. به چند دلیل: اولین دلیل اینکه معمولا برگر با سس خوشمزه میشه و نوشابه!  و دوم اینکه خیلی از برگرها به خصوص اون هایی که آماده از مغازه میخریم مزه شون هیچ فرقی با همبرگرهای گوشتی نداره و من به خاطر شباهت زیادشون نمی تونم بخورم و حالم بد نشه. درنتیجه شاید ماهی یک بار، برگر گیاهی درست کنیم. امیدوارم اگه درست کردید لذت ببرید. 

این نوع از برگری که من درست کردم، پایه ی اصلی ش سویا هست. ولی برگرهای لوبیا قرمز هم خوشمزه میشه. بریم سراغش :


مواد لازم :

سویا (دونه ایی و یا تفاله ) سه فنجون

دو تا سه حبه ی بزرگ سیر خورد شده

یک ساقه کرفس خورد شده

یک پیاز متوسط 

نصف یک فلفل دلمه ایی سبز 

یک هویج رنده شده

یک/چهارم قاشق غذاخوری فلفل سیاه

کمی نمک

زرد چوبه

روغن یک چهارم فنجون


مراحل کار :

سویا رو به روش پست قبلی مزه دار می کنیم و تو آب جوش همراه با نمک می پزیم. بعد از پختن، سویا رو به همراه سیر، پیاز، ادویه ها و روغن رو تو یه مخلوط کن میریزیم و حسابی مخلوط می کنیم تا نرم نرم بشن. حالا میریزیم تو یه کاسه ی بزرگ و باقی موادمون رو هم بهشون اضافه می کنیم. تمام سبزیجات مون رو باید حسابی ریز خورد کرده باشیم .  تو دستوری که من ازش استفاده کردم اینطور توضیح داده. ولی من خودم از تنبلی همه رو باهم ریختم تو مخلوط کن. نتیجه ش شد این :


( چون کرفس و  هویج نداشتیم، توش یه دونه سیب زمینی متوسط پخته شده ریختم  )


من برای اینکه روغن کمتری استفاده کنه تو فر گذاشتم بپزه. وقتی یک طرفش کمی سرخ شد، اون طرفش رو برگردوندم تا اون طرف هم بپزه. می تونید تو روغن هم بپزید که خب مطمئنا خوشمزه تر میشه. من تو این عکس از دونه های سویا استفاده کردم. 

 


سبز باشید 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد